سرزمین عشق

مدرسه مدرسه مدرسه ها وا شده روی بدبختی ها!!!

سرزمین عشق

مدرسه مدرسه مدرسه ها وا شده روی بدبختی ها!!!

گفت و گوی اختصاصی با مجسمه ی فردوسی.............................

من مصاحبه ای با مجسمه جناب فردوسی انجام دادم.پس از این که با موبایلش تماس گرفتم.شنیدم:
چو خواهی که پیدا کنی گفت گوی بباید بگویی سخن در پیغام گوی
اما وقتی فهمید که من () هستم گوشی را برداشت او از احوال خودش و اوضاع روز گار گفت و در نهایت یادی هم از رستم کرد: 


(چنان گشته بی خواب و پزمرده ام )      کمی خسته و بی حال و سر گشته ام 


(بسی رنج بردم در این سال سی)       که اتمام گشت اقساط پزو پارسی 


(بسی گشته ام در فراز و نشیب)         زنم میزند بر سرم دایْم مهیب 


(به پیری بسی دیدم اورد گاه)              کمر خم نکردم جز به یارانه ها 


(جز از تیرگی شب دیده ندید)              که هستند بعضی ندید و پدید 


(خرد دور شد عشق فرزانه گشت)        مجسم گران شد یک به یک ک ش برفت 


                   بخو اهم روم پیش مشایی رحیم بگویم 


(که بیچارگان را همی یاوری)                دمت گرم به حالم بکن داوری 


(همه شهر ایران به دیدن شدند)           به پای شبکه ی استان به زانو شدند 


(همی ماند از کار گیتی شگفت)           که اشکبوس هم لیسانسش را گرفت 


(که من چون ز همشیرگان برترم)          بقیه برن بمیرن فدای سرم 


(چنین است رسم سرای درشت)          که پارتی کند زود کارت درست 


(یکی چاره باید کنون ساختن)               سهم ابو مسلم کجا بود باختن 


(بیابان سراسر همه بنگرید)                  که استیل ازین را بشاید خرید 


(ز سختی به رستم فرو بست دم)          کنون کارش افتاده به ازانس دم 


(نشست بر رخش رستم چو گرد)           مسافر می برد او در ایام فرد 


(به پرسش گرفتند کاین کار چیست؟)      بگفت که این همان مسافر کشیست 


(چنین گفت رستم به اواز سخت)           چه کنم دخترم هست در دم بخت 


(چو بخشایش پاک یزدان بود)                مصرع اول مال فردوسی بود
 


هر کی کپی کنه خره و الهی بمیره چون من دو ساعت وقت گذاشتم تایپ کردم

نظرات 3 + ارسال نظر
رویای خاکستری پنج‌شنبه 18 شهریور 1389 ساعت 11:28 http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام وحید عزیزم. خوبی؟

وبلاگ بسیار زیبایی داری گلم.

خوشحالم از آشناییت. منتظتم بیا پیشم.

من هم وحیدم.

موفق باشی

ممنون از نظرت من لینکت می کنم

امین پنج‌شنبه 18 شهریور 1389 ساعت 11:51 http://www.6alpha.blogfa.com

حکایت جالبیست که فراموش شدگان فراموش کنندگان را فراموش نمی کنند.

سلام [لبخند] فکر میکنم اولین بار بود که به وبلاگت میومدم. خوشهال میشم به وبلاگم بیای تا نظرت رو درباره پستهایی که آپ کردم بگی.[قلب][چشمک][بوسه][گل][بدرود]

www.6alpha.blogfa.com

وبلاگ بدی نبود

RaSo0l جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 10:23 http://1man.blogsky.com

آخی ! فردوسی هم ؟
چه دل پری داره

بیشتر از این حرفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد